Celozrnné palačinky - Fit Poradna

Palačinky jsou jednoduchý tip na sladké jídlo z několika surovin – třeba klidně na snídani, když máte na přípravu více času než obvykle. 🙃

Potřebujeme:

  • 100 g celozrnné špaldové mouky

  • 50 g bezlepkové mouky (pohankové či jáhlové)

  • 1 vejce

  • cca 350 ml tekutiny (½ mléka a ½ vody)

  • špetka soli

  • tuk na smažení (ghí nebo kokosový tuk)

  • ochucený tvaroh a drobné ovoce na ozdobu

Postup:

Připravíme si mouku se špetkou soli. Smícháme mléko, vodu a vejce a prošleháme metličkou. Tekutou směs přidáváme postupně do mouky a vytvoříme řídké palačinkové těsto. Necháme ho chvíli odpočinout (max. ½ dne). Rozehřejeme trochu tuku na nepřilnavé pánvi a palačinky smažíme z obou stran. Přidáváme tuk dle potřeby. Z uvedeného množství uděláme 4-5 palačinek. Podáváme s ochuceným tvarohem (medem apod.). Lze ozdobit drobným ovocem (použila jsem mražené borůvky).

Dobrou chuť!

TIP: Pokud chcete mít palačinky ne-celozrnné, ale jemnější, použijte např.1/3 celozrnné mouky, 1/3 hladké mouky a 1/3 bezlepkové mouky.

(24.3.2020, inspirace: Nová biokuchařka Hanky Zemanové)