Cizrna s pečenou zeleninou - Fit Poradna

Cizrna je dobrá potravina. Je příkladem toho, že za málo peněz lze uvařit dobré jídlo. Obsahuje železo, ale i vápník, hořčík, draslík a další minerální látky. Má vysoký podíl zdravých tuků a vlákniny. Je dobrým zdrojem bílkovin. Konzumace luštěnin pohledem čínské dietetiky posiluje ledviny a cizrna navíc žaludek i srdce.

Potřebujeme:

  • 300 g cizrny (množství dle počtu strávníků)
  • 4 větší mrkve
  • 1 střední červená řepa
  • rajčata
  • olivový olej
  • bylinky (směs Dobrá nálada od Sonnentoru)
  • sůl
  • trošku tučné zakysané smetany (2 lžíce)

Postup:

Cizrnu na několik hodin namočíme do vody (přes den nebo přes noc) a poté ji v nové vodě uvaříme bez soli v tlakovém hrnci do měkka (cca 45 minut). Mezitím si připravíme zeleninu. Mrkev a řepu očistíme, mrkev nakrájíme na menší šikmé špalíčky a řepu na drobnější kostičky. Zeleninu pečeme ve vyhřáté troubě (cca na 150 stupňů) se solí, bylinkami a s olivovým olejem. Několikrát opatrně promícháme. Cca po 20-i minutách přidáme nakrájená rajčata (na ½ či na ¼) a dopečeme dalších 15-20 minut. Smícháme cizrnu se zeleninou a přidáme trošku zakysané smetany.

TIP: Vařením v tlakovém hrnci zkrátíme dobu přípravy luštěnin (cizrny, fazolí). Cizrna díky přípravě v tlakovém hrnci získá moc dobrou chuť. 😉

(zveřejněno 10.3.2020, Š.Hajská)