Pečená zelenina - Fit Poradna

Tohle je jedno z mých nejoblíbenějších jídel po celý kalendářní rok. Je to výborná večeře, ale třeba i oběd. Podle toho, jakou mám k dispozici zeleninu, mění se složení pekáčku. V létě to můžou být patizon, papriky a cuketa s mrkví, na podzim dýně spolu s červenou řepou a celerem a v zimě lze přidat i pár brambor. Také použité bylinky lze střídat. V létě určitě použijte čerstvé bylinkové snítky (oregano, tymián, rozmarýn, popř. trochu šalvěje), v zimě lze použít i sušené směsi bylinek (provensálské či italské koření) apod. Příprava je opravdu velmi jednoduchá.

POTŘEBUJEME:

  • zeleninu vhodnou na pečení
  • cibuli
  • panenský olivový olej
  • mořskou sůl
  • snítky tymiánu, rozmarýnu apod.
  • (sušené bylinkové směsi)

POSTUP:

  1. Troubu vyhřejeme na 175 stupňů.
  2. Zeleninu očistíme a nakrájíme na kostky.
  3. Dáme na pekáč lehce vytřený olivovým olejem, posypeme solí, poklademe snítky bylinek či posypeme sušeným kořením a znovu pokapeme olivovým olejem. Promíchávám ji až několikrát během pečení, ale je možné ji okořenit, osolit a promíchat spolu s olivovým olejem předem v míse a pak ji teprve dát na pekáček.
  4. Pečeme v troubě cca 40-45 minut dle velikosti kostek a typu zeleniny doměkka. Párkrát ji zkontrolujeme a opatrně promícháme. Já ji peču rovnou odkrytou. Můžete ji 15 minut péct přikrytou a poté dopéct odkrytou.
  5. Podáváme jako samostatné jídlo nebo jako přílohu. Výborná je s jakýmkkoli oblíbeným sýrem, s dipem apod.
  6. Před nandáváním porcí z ní vyndejte snítky bylinek.

Dobrou chuť! 😋

DALŠÍ TIPY:

K zelenině můžete při pečení přidat pár stroužků česneku a nebo ji můžete podávat po upečení s dipem s utřeným česnekem. Na obrázku je pečená zelenina s opečeným tempehem a s dipem ze zakysané smetany s česnekem a kapary podávaná jako hlavní jídlo k obědu.

(4.8.2021, Š.Hajská)